Snurrigt fika

IMG_0389g

Kolla in det lilla fikabordet med passande servis och tilltugg!
Det tillverkade jag så här:

IMG_0377

På loppis hittade jag en snurrbricka och runt kanten borrade jag hål för en
ljusslinga (såklart!).
Hålen på undersidan täckte jag med möbeltassar; det blir inte
bra om det lyser för mycket nerifrån.

IMG_0371

Sedan målade jag ovansidan i fina pastellfärger och blommor runt ljuskällorna.

IMG_0378k

Glaspärlor trycktes in i hålen.

IMG_0379

Titta så fint med blommor som lyser i olika färger,
känner mig riktigt nöjd!

About tittaenbritta

Har jobbat som maskforskare. Nu tänker jag börja blogga som nöje. Gillar att göra personliga dockskåp, ljusslingeprydnader och annat tokigt.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Snurrigt fika

  1. Åsa says:

    Väldigt fint!

Leave a Reply

